دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

۲۲ بازديد

نحوه برخورد با لوازم خانگي هنگام فروش خانه

وقتي خانه‌تان را مي‌فروشيد، مسلم است كه پرتره‌هاي خانوادگي، تزئينات و اثاثيه را در كاميون متحرك قرار مي‌دهيد، اما در مورد وسايلتان چطور؟ آيا بايد يخچال و فر را با خود به خانه جديد ببريد؟ ماشين لباسشويي  كالا پايا و خشك كن چطور؟

https://kalapaya.com/%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%be%d8%b2%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

از نظر فني، فروشندگان مي توانند با هر چيزي كه به طور دائم به ملك متصل نيست، از خانه خارج شوند. اما مراقب باشيد، حذف برخي از لوازم خانگي در فروش خانه مي‌تواند خريداران بالقوه را از كار بياندازد و در هنگام جابه‌جايي يك لايه دشواري اضافه كند.

 

هنگام بررسي اينكه آيا لوازم خود را برداريد يا بگذاريد، بايد در نظر بگيريد كه چه چيزي براي بازار شما "هنجار" در نظر گرفته مي شود و همچنين اينكه چگونه لوازم شما ممكن است بر بازارپذيري خانه شما تأثير بگذارد. براي كمك به شما در تصميم گيري، نقش لوازم خانگي در فروش خانه را بر اساس شرايط بازار، قيمت و وضعيت ملك بررسي مي كنيم. ما همچنين نحوه انتقال وسايل برقي خود را با خيال راحت به خانه بعدي خود پس از بسته شدن فروش پوشش خواهيم داد.

 منبع : فروشگاه كالا پايا    https://kalapaya.com/

 

خواص فيزيكي چوب ترمو

۱۸ بازديد

چوب ترمو خواص و ويژگي‌هاي زيادي دارد كه خواص فيزيكي يكي از خواص آن‌ها محسوب مي‌شود. خواص فيزيكي خود از عوامل مختلفي تشكيل شده است كه به صورت مجزا به بررسي هر كدام مي‌پردازيم:

وزن مخصوص چوب ترمو:

وزن چوب يكي از ويژگي‌هاي چوب ترمو است كه نسبت به ساير چوب‌ها كم‌تر خواهد بود زيرا به ميزان فرج و رطوبت موجود در چوب بستگي دارد. رطوبت تقريباً ?? درصد در وزن نهايي چوب‌ها تأثيرگذار است. سبك بودن ترمووود دليل بر كاهش رطوبت موجود در ساختار آن بر اساس حرارت دادن در دماي ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد است. از عوامل مؤثر در رطوبت موجود در ساختار چوب‌ها مي‌توان به فصل برش، شرايط آب و هوايي منطقه و غيره اشاره كرد. ناگفته نماند كه افزايش رطوبت موجود در ساختار چوب با كيفيت نهايي چوب رابطه عكس دارد. مرطوب بودن بيش از حد چوب‌ها محيط را براي رشد و تكثير قارچ‌ها، نفوذ موجودات موذي و موارد ديگر سازگار مي‌كند.

عايق حرارت و گرما:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب‌هاي ترمو، عايق گرما و حرارت است. به عبارت ديگر چوب‌ها عايق گرما و حرارت هستند در نتيجه براي ساختن عايق‌هاي حرارتي مناسب مي‌باشند. عايق گرما و يا هدايت گرمايي چوب در جهت طولي آن دو برابر بيشتر از جهت عرضي آن مي‌باشد و همچنين هدايت حرارتي شعاعي چوب‌ها از هدايت حرارتي مماسي آن‌ها بيشتر خواهد بود. هر چقدر رطوبت چوب بيشتر باشد هدايت حرارتي چوب نيز افزايش مي‌يابد.

Thermowood

Thermowood

تغيير ابعاد بر اثر حرارت:

يكي ديگر از خواص فيزيكي چوب ترمو و يا ترمو وود، تغيير ابعاد چوب مورد نظر بر اثر حرارت مي‌باشد. حرارت دادن چوب‌ها باعث كاهش رطوبت موجود در بافت چوب‌ها مي‌شود و همچنين حجم چوب را كمي زياد مي‌كند. كم شدن حجم و كاهش رطوبت باعث كاهش جرم حجمي چوب‌هاي مي‌شود.

گرماي ويژه چوب:

گرماي ويژه چوب يكي ديگر از خواص چوب‌ها به حساب مي‌آيد. اين ويژگي باعث ايجاد ويژگي‌هاي مناسب و بسيار تأثيرگذار در كيفيت چوب‌ها مي‌شود. به عنوان مثال گرماي ويژه چوب مانع از سوختن چوب در برابر تابش نور خورشيد مي‌شود و همچنين از يخ زدن چوب‌ها در محيط‌هاي بسيار سرد جلوگيري مي‌كند. لازم به ذكر است كه ترمو وود بر اثر تابش نور خورشيد به آن تنها ممكن است مقداري تغيير رنگ بدهد، براي حل اين مشكل مي‌توان آن را رنگ كرد.

انتقال و انتشار صوت:

از ديگر خواص فيزيكي چوب‌ها مي‌توان به ويژگي انتقال و انتشار صوت اشاره كرد. چوب‌ها به علت قابليت ارتجاعي كه دارند قادر به تقويت صدا مي‌باشند. البته انتشار صوت در چوب از جهات مختلف متفاوت است. البته ميزان رطوبت و گونه‌ي چوب نيز در اين ويژگي‌ها مؤثر است. به طور كلي مي‌توان گفت سوزني برگان از لحاظ انتشار صوت و طنين بهتر عمل مي‌كنند به همين دليل از اين نوع چوب‌ها در ساختمان آلات موسيقي سيم دار به وفور استفاده شده است.

 

خصوصيات ترموود

خصوصيات ترموود

جذب صدا و تخفيف آن:

همان‌طور‌كه چوب باعث انتقال و انتشار صوت مي‌شود، قادر به جذب و كاهش شدت آن نيز مي‌باشد. چوب‌هاي سبك صداها را بهتر جذب مي‌كنند. نا‌منظم بودن سطح چوب‌ها و همچنين ميزان رطوبت موجود در آن‌ها با ميزان جذب صدا توسط آن‌ها رابطه مستقيم دارد. هر چه سطح آن‌ها نامنظم‌تر و ميزان رطوبت موجود در ساختار چوب بيشتر باشد، خاصيت عايق بودن آن در برابر صدا بيشتر نيز مي‌باشد. ترموود به دليل اين كه تحت شعاع حرارت قرار مي‌گيرد و حدود شش درصد از رطوبت آن از بين مي‌رود عايق خوبي در برابر صدا نمي‌باشد اما تا حدودي صدا را جذب خود مي‌كند.

هدايت الكتريكي و يا رساناي برق:

يكي ديگر از ويژگي‌ها و يا خواص فيزيكي چوب‌ها، هدايت الكتريكي چوب مي‌باشد. ميزان هدايت الكتريكي چوب به درصد رطوبت موجود در ساختار چوب بستگي دارد. ميزان رطوبت موجود در چوب با درصد رسانايي چوب‌ها رابطه مستقيم دارد، در نتيجه چوب‌هاي خشك مانند چوب ترمو عايق جريان برق مي‌باشند كه اين ويژگي باعث شده است تا با خيال راحت بتوان از ترموود جهت اجراي نماي داخلي و نماي بيروني ساختمان‌ها استفاده كرد. لازم به ذكر مي‌باشد كه ميزان هدايت الكتريكي با وزن مخصوص رابطه محسوسي ندارد.

 

بوفه برنزي در دكوراسيون

۲۳ بازديد

بوفه برنزي در دكوراسيون

بوفه برنزي يك نوع كابينت با درب هاي شيشه اي است و از جنس برنز مي باشد. از بوفه برنزي براي نمايش ظروف تزئيني و لوكس استفاده مي شود. به زبان ساده ، بوفه برنزي يك كمدي زيبا است كه براي افزايش دكوراسيون داخلي استفاده مي شود. رنگ ، اندازه و شكل اين بوفه برنزي بسته به سليقه و منطقه منزل شما مي تواند متفاوت انتخاب شود. اين سري از بوفه هاي برنزي با نماي شيشه اي شيك و زيبا به صورت سه در دو يا يك در تهيه مي شوند.برخي از آنها نيز با كمك چند كشو توليد مي شوند. بايد بگويم كه علاوه بر نشان دادن ظروف قديمي و نوستالژي ، مي توانيد مبلمان خانه خود را با استفاده از بوفه هاي برنزي تزئيني نيز تركيب كنيد. در اين مقاله شما را راهنمايي مي كنيم تا بتوانيد بهترين بوفه برنزي را از فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد تا دكوراسيون منزل خود را چندين برابر زيباتر نماييد.

بوفه يكي از عناصر تزئيني است كه از گذشته تا به امروز در دكوراسيون داخلي مورد استفاده قرار گرفته است. بدون شك همه شما بوفه هاي شيشه اي چوبي را در خانه هاي قديمي پدربزرگ و مادربزرگ ديده ايد كه با كمك لوازم تزئيني مانند بشقاب هاي رنگ قرمز طراحي شده اند.

 

c7_tida.jpg

 

بوفه اين روزها ظاهري متفاوت به خود گرفته است و عملكردي مشابه گذشته دارد. اين روزها مي توان از بوفه براي طراحي داخلي در اشكال مختلف و با تم هاي رنگي متفاوت استفاده كرد. به عنوان مثال ، مي توانيد اشياء كريستالي خود را با كمك بوفه سلطنتي نمايش دهيد. بوفه كلاسيك به شما امكان مي دهد از لوازم قديمي خود به خوبي مراقبت كنيد. همچنين با استفاده از بوفه هاي مدرن مي توانيد از لوازم تزئيني با موضوع طلا براي ايده هاي خاص استفاده كنيد. در كنار همه ي اين مدل بوفه ها، بهترين انتخاب بوفه برنزي مي تواند باشد. بوفه هاي برنزي علاوه بر زيبايي چشمگيري كه دارند داراي ارزش قيمتي بالايي نيز هستند. به علت استفاده از آلياژ برنز، قيمت اين بوفه ها نيز همواره ارزش خود را حفظ مي كند.

بوفه برنزي را مي توان براي كارهاي زيادي در خانه استفاده كرد. به عنوان مثال ، مي توانيد از بوفه برنزي براي ذخيره لوازم قديمي خود استفاده كنيد ، كه به آن علاقه زيادي داريد. اين كار به مرور زمان از آسيب ديدن اشياي قديمي شما جلوگيري مي كند. از طرف ديگر ، مي توانيد از بوفه براي نمايش وسايل لوكس كه در خانه نگهداري مي كنيد استفاده كنيد. براي مثال ، ظاهري شيك تر به گلدان ، قوطي آبياري يا كاسه يا بشقابي كه به اشتباه در خانه قرار داده شده ، بدهيد. در نهايت ، بوفه برنزي يك ويتريني است كه براي زيبايي خانه شما در اتاق نشيمن ، اتاق نشيمن و ساير قسمتهاي خانه استفاده مي شود. بدون شك نياز به بوفه برنزي نه تنها براي دكوراسيون فضا بلكه براي قرارگيري بهتر تجهيزات ضروري است.

بوفه برنزي را مي توان در تمام قسمت هاي داخلي خانه استفاده كرد. همچنين مي توانيد از اين كمد تزئيني مجلل براي زيباتر شدن اتاق نشيمن خود استفاده كنيد. استفاده از كنسول ها و لوازم تزئيني خاص براي زيباسازي فضاي داخلي خانه بي تاثير نيست. استفاده از تم هاي رنگي متفاوت استفاده از كنسول و بوفه برنزي با تم رنگ طلايي به شما امكان مي دهد هماهنگي رنگ خوبي را در فضا به دست آوريد. ايده رنگ طلايي موثرترين طرحي است كه با استفاده از بوفه هايي با اين تم رنگي مي توان به آن دست يافت. مي توانيد زيباتر شدن اين كمد و فضاي اطراف آن را با لوازم تزئيني طلا يا مسي بيشتر از قبل مشاهده كنيد. توصيه مي كنيم از اين بوفه مجلل و زيبا در اتاق نشيمن و دور ميز پذيرايي استفاده كنيد تا سليقه خود را به مهمانان خود نشان دهيد.

روش هاي مختلفي براي تهيه بوفه برنزي وجود دارد. شما مي توانيد هم به صورت حضوري و هم به صورت مجازي بوفه برنزي مورد نظر خود را سفارش داده و يا خريداري نماييد. مهمترين اصل در خريد بوفه برنزي و ساير محصولات برنزي را تشخيص اصل بودن محصول برنزي مي باشد. با وجود تقلب زياد در اين حوزه، پيدا كردن محصول اصل يك مقدار سخت و استرس آور مي باشد. بهترين راه براي خريد مطمئن را مي توان خريد با ضمانت نامه و يا خريد از فروشگاه هاي معتبر را دانست. در حوزه فروشگاه مجازي، فروشگاه برنز نوين و يا ديجي كالا بهترين انتخاب براي تهيه محصولات مي باشد. از مزيت هاي فروشگاه برنز نوين مي توان به ضمانت نامه كتبي اصالت كالا، كيفيت بالا و قيمت مناسب و ارسال فوري به سراسر كشور را مي توان اشاره كرد. همچنين ارسال به استان تهران و البرز به صورت رايگان انجام مي پذيرد. فروشگاه برنز نوين محصولات خود را به صورت حضوري نيز به فروش مي رساند و براي كساني كه در استان تهران هستند و مي خواهند كيفيت محصولات را از نزديك نگاه كنند، اين امكان وجود دارد كه به صورت حضوري به فروشگاه برنز نوين مراجعه نمايد و محصول مورد نظر خود را با خيال راحت انتخاب نمايد. براي ارتباط با فروشگاه برنز نوين و ديدن كليه محصولات مي توانيد به آدرس فروشگاه كه نشاني آن در پايين ذكر مي شود، مراجعه فرماييد.

https://bronzenovin.com

 

 

 

چطور از كودكان در برابر كروناي دلتا مراقبت كنيم

۲۰ بازديد

چطور از كودكان در برابر كروناي دلتا مراقبت كنيم

 

حتما شنيده ايد كه گفته شده است كروناي دلتا براي بچه ها و كودكان كم سن و سال بسيار خطرناك است. با جهش كرونا گويي ميزان سرايت آن از طريق سطوح و دست بسيار بيشتر شده است. البته كه در اين نوع جهش يافته هم اصلي ترين راه ابتلا از طريق نفس كشيدن و وارد شدن جريان هواي آلوده به كرونا به داخل بدن و ريه است. اما خطرآفريني ويروس بيشتر شده است و ماندگاري آن در سطوح افزايش يافته است. به همين خاطر گمانه زني شده است كه در نوع جديد دلتا و انواع تازه تر به احتمال كودكان بيشتر از طريق سطوح آلوده شده باشند. به همين خاطر خيلي خانواده ها براي بچه هاي كوچكشان نگراني دارند. هر مادر و پدري دوست دارد از بچه اش به بهترين نحو ممكن در برابر كرونا مراقبت كند. به همين خاطر تصميم گرفتيم در اين مطلب به معرفي مواردي بپردازيم كه به خانواده ها كمك مي كند بچه هايشان را بيشتر مراقبت كنند و ميزان رعايت و همكاري بچه ها هم افزايش پيدا كند.

 

يكي از اولين كارهايي كه بايد بكنيد اين است كه خودتان موارد و پروتكل هاي ياد شده و اعلام شده را به خوبي رعايت نكنيد. بچه ها به مادر و پدر و اطرافيان نگاه مي كنند و از آن ها الگو برداري مي كنند. اگر خود شما مادر و پدري هستيد كه به استفاده از ماسك و شستن دست و استفاده از ضدعفوني كننده ها اعتقادي نداريد نمي توانيد انتظار داشته باشيد يك بچه كوچك رعايت كند. خودتان بايد به خوبي پروتكل ها را رعايت كنيد تا الگوي خوبي براي كودكتان باشيد. به استفاده از ماسك و مراقبت از دست و وسايل در برابر انتقال ويروس در برابر سطوح پايند باشيد تا كودكتان الگوي خوبي داشته باشد.

 

اگر كودك شما زير دو سال است نبايد آن را با خود بيرون ببريد. يكي از اعضاي خانواده را مسئول نگهداري از او كنيد و خودتان براي انجام كار و يا خريد ضروري بيرون برويد و زودتر برگرديد. بچه هاي زير دو سال نمي توانند ماسك بزنند و به شدت در خطر هستند. پوشاندن صورت بچه هاي نوزاد هم ممكن است باعث آزار آنها و گريه شود. پس نمي توانيد به خوبي از آن ها در بيرون از خانه مراقبت كنيد. اگر يك خريد ضروري داريد يكي از اعضاي خانواده را مسئول خريد كنيد. خانواده هايي كه بچه كوچك و به خصوص نوزاد دارند بايد بيشتر خريدهاي خود را به صورت اينترنتي و آنلاين انجام دهند. بيرون بردن كودك در اين شرايط خطرناك مي تواند بسيار خطر آفرين باشد.

 

كودكان بالاي دو سال حتما و حتما بايد از ماسك استاندارد استفاده كنند. استفاده از ماسك هاي كوچكتر و مناسب با صورت آن ها الزامي است. اين ماسك ها را مي توانيد در داروخانه ها و در خيلي از فروشگاه هاي ديگر به راحتي پيدا كنيد. حتما ماسكي براي كودكتان بخريد كه لايه ملت بلون يا همان فيلتر كننده داشته باشد. ماسكهاي سه لايه اي و چند لايه اي براي بچه ها در بازار وجود دارد كه به راحتي مي توانيد آن ها را پيدا كنيد. ماسك سه بعدي كودك هم انتخاب خيلي خوبي است براي كساني كه مي خواهند با دقت بيشتري خطر را از كودكشان دور كنند. در اين ماسكها قدرت فيلتراسيون بيشتري وجود دارد.

 

اگر كودك شما در استفاده از ماسك با شما همكاري نمي كند و ماسكش را بر مي دارد از ترفندهاي مختلف براي اين كه با شما در رعايت پروتكل هاي بهداشتي همكاري كند استفاده كنيد. يكي از اين ترفندها استفاده از ماسكهاي طرحدار و با طرح ها و شكلهاي بچه گانه است. خيلي از بچه ها به استفاده از اين ماسكها بيشتر علاقه دارند.  همچنين مي توانيد به او پاداش كوچكي بدهيد. يك هديه كوچك به او بدهيد تا متوجه شود ماسك زدن كاري پسنديده است و بيشتر راغب شود ماسك بزند. هرگز با دعوا و تنبيه براي او ماسك نزنيد. در اين صورت در اولين فرصت ماسكش را بر مي دارد و با شما همكاري نخواهد كرد.

 

اين روزها كارتن ها و انيميشن هاي زيادي وجود دارد كه آگاهي رساني خيلي خوبي به بچه ها در مورد كرونا مي دهند. اين كارتن ها و برنامه هاي كودكانه را مي توانيد با يك جست و جوي ساده در اينترنت پيدا كنيد. اگر كودك شما با ويروس كرونا و خطر آن كمي آشنايي پيدا كند راحت تر با شما همكاري مي كند.

 

در حين بازي براي عروسكها ماسك بزنيد و نشان بدهيد كه ماسك زدن چقدر مهم است. در حين بازي مي توانيد خيلي از آموزش ها را به راحتي به كودك خود بدهيد. كودكان در زماني كه بازي مي كنند ذهن خيلي بازي دارند و مي توانند خيلي از مسائل را به راحتي قبول كنند. در يك بازي دوستانه و با مهرباني و به صورت غير مستقيم مي توانيد به او آگاهي رساني خيلي خوبي انجام دهيد.

 

در آخر اين كه كودكان نيز مانند ما بزرگسالان بايد تا جاي ممكن در خانه بمانند و تنها براي امور ضروري از منزل خارج شوند. در زمان خارج شدن از منزل به شدت مراقب كودكتان باشيد. سعي كنيد دست او را بگيريد و مراقب باشيد به سطوح خيابان دست نزند. چرا كه مي تواند از اين راه به سادگي مبتلا شود. يك ضدعفوني كننده همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم سريعا از آن براي كودك خود استفاده كنيد. براي بچه ها از ضدعفوني كننده هايي استفاده كنيد كه داراي مواد نرم كننده پوست هستند. چرا كه پوست بچه ها بسيار حساس است و ممكن است آسيب ببيند. همچنين پس از ضدعفوني كردن دست ها براي او از مرطوب كننده استفاده كنيد تا پوست او نرم و لطيف بماند.

 

براي كودكان به خصوص در اين مدت كرونا غذاهاي مقوي بپزيد. استفاده از تنقلات مضر مثل پفك را به كل حذف كنيد.  سيستم ايمني با خوردن غذاهاي مقوي تقويت مي شود. پس اگر هم به بيماري مبتلا شود راحت تر مي تواند بيماري را از بين ببرد. خوردن غذاهاي مقوي و پروتئين دار باعث قوي تر شدن سيستم ايمني بدن مي شود. استفاده از فست فودها به دليل مضر بودن و كمبود مواد مفيد توصيه نمي شود. از غذاهاي كامل پخته شده و مقوي استفاده كنيد.